ستاره ها؟ نه ، این 25000 سیاهچاله بزرگ است – و کشف آنها سالها طول کشید

آنچه به نظر می رسد عکس صفحه ای بی شماری از ستاره های کوچک و چشمک زن در فضا است ، در واقع نقشه ای از 25000 سیاهچاله بزرگ است که هر کدام در کهکشان دور خود قرار دارند.

به گفته ناسا ، این پروژه به ترکیبی از 256 ساعت رصد آسمان در طول چندین سال احتیاج داشت ، تا دقیق ترین نقشه از این نوع سیاهچاله ها ارائه شود ، “که میلیون ها برابر اگر میلیاردها برابر جرم خورشید نباشد.”

تیم بین المللی ستاره شناسان می گویند نقشه آنها به “بینش منحصر به فرد در مورد مدلهای فیزیکی کهکشانها ، هسته های فعال ، خوشه های کهکشان و سایر زمینه های تحقیقاتی” کمک می کند.

این مطالعه مورد بررسی قرار نگرفته است ، اما در مجله Astronomy & Astrophysics منتشر خواهد شد. پیش چاپ در 12 فوریه منتشر شد.

منجمان از 52 ایستگاه پراکنده در 9 کشور اروپایی مجهز به آنتن آرایه فرکانس پایین (LOFAR) – بزرگترین رادیو تلسکوپ با کمترین فرکانس هایی که از زمین مشاهده می شود – برای تشخیص انتشار رادیویی ساطع شده از ماده که به سرعت با سرعت خارج می شود ، استفاده کردند. نور در حالی که بیش از حد نزدیک به سیاهچاله های عظیم نزدیک می شود.

این انتشارات رادیویی توسط یونوسفر ، مرزی که جو پایین زمین را در محل زندگی ما و خلا of فضا جدا می کند ، پیچیده است. این لایه پر از الکترونهای آزاد است که دائماً در اطراف آن وزوز می کنند و به هر تلسکوپی که می خواهند عکس های واضح از منظومه شمسی را بگیرند ، یک لنز ابری اضافه می کنند.

نقشه آسمان 25000 سیاه چاله بزرگ را نشان می دهد.  هر نقطه سفید یک سیاه چاله بزرگ در کهکشان خود است.

نقشه آسمان 25000 سیاه چاله عظیم را نشان می دهد. هر نقطه سفید یک سیاه چاله بزرگ در کهکشان خود است.

یکی از نویسندگان این مطالعه ، Reinout van Weeren ، همکار گلی در مرکز اخترفیزیک هاروارد-اسمیتسونیان ، گفت: “این شبیه وقتی است که شما می توانید دنیا را در حالی که در استخر شنا غوطه ور هستید ببینید. “وقتی به بالا نگاه می کنید ، امواج روی آب استخر پرتوهای نور را منحرف کرده و منظره را تحریف می کنند.”

بنابراین ، تیم مجبور شد روش جدیدی برای تبدیل این سیگنال های رادیویی به تصاویر آسمان ابداع کند. آنها این کار را با استفاده از الگوریتم های جدید در ابر رایانه ها انجام دادند که هر چهار ثانیه اثر تاری را از یونوسفر اصلاح می کند.

Huub Röttgering ، مدیر علمی رصدخانه لیدن در هلند و آخرین نویسنده این مطالعه ، در انتشار گفت: “پس از سالها توسعه نرم افزار ، بسیار جالب است که می بینید اکنون این مسئله واقعاً جواب داده است.”

این نقشه در حال حاضر 4٪ از نیمه شمالی آسمان را پوشش می دهد. محققان گفتند که آنها قصد دارند کار خود را ادامه دهند تا زمانی که نقشه همه سیاه چاله های ابرجرم کل آسمان شمال را تهیه کنند.

منتشر شده در